Vámügyintézés
Vám – Intrastat
Önnek is fontos, hogy a vámkezelés gyorsan, egyszerűen ugyanakkor precízen megtörténjen? Biztos vagyok benne, hogy az Ön válasza is az, hogy IGEN. Ahhoz, hogy a vámügyintézésben a legkiválóbb partnere lehessünk Önnek, a tavalyi évben az irodánkat átköltöztettük a BILK Logisztikai Központba, ahol konténer depó mellett a vámhivatal kirendeltsége is megtalálható. Így mindent egy helyen intézve az Ön vám ügyeit a leggyorsabban tudjuk megoldani, azért hogy Önnek ezzel ne legyen további teendője.
Mit érdemes tudni a vámkezelésről, vámügyintézésről?
Két képviseleti mód közül választhat:
- közvetlen, amikor a képviselő egy másik személy nevében és érdekében jár el, azaz amikor Ön, mint importőr a vámfizetésre kötelezett fél, vagy
- közvetett, amikor a képviselő saját nevében, de egy másik személy érdekében jár el, azaz a közvetett képviselő a befizetésre kötelezett.
Az új Áfa törvény szerint termék importja esetén az adót Ön fizeti, azaz mint importáló behozatali vámtartozás megfizetésére kötelezett, kivéve, ha a termék importja nem vámköteles. Amennyiben Ön közvetett vámképviselő ügyintézését veszi igénybe, a termék importja során a vámeljárásban Ön helyett a közvetett vámjogi képviselője jár el, az adót is a vámjogi képviselő fizeti meg.
Tudnia kell, hogy az új ÁFA törvény 129. §-ának megsértésével jogosulatlanul levont előzetesen felszámított adó megfizetésével Ön és a közvetett vámjogi képviselője egyetemlegesen felelős. Az importált terméket terhelő általános forgalmi adót a főszabályozás szerint a vámhatóság a vámeljárás keretében veti ki és szedi be.
Jó, ha tudja, hogy az új ÁFA törvény 156. §-ában leírt feltételekkel engedélyezheti az ÁFA önbevallással történő rendezését is. A közvetett vámjogi képviselő is jogosult ilyen engedélyre, így jogában áll az adót önadózással megállapítani, függetlenül attól, hogy Ön rendelkezik-e ilyen engedéllyel vagy sem.
Fontos tudnia! A vámjogi képviselő képviseleti módja az Önnel kötött megbízásban kell, hogy szerepeljen. Később, esetleges vitás ügyek során Ön ezzel tudja bizonyítani, hogy milyen jogosultságokkal ruházta fel a vámjogi képviselőjét. Érdemes a dokumentumban rögzíteni, hogy Ön kívánja-e majd az adólevonási jogát érvényesíteni, vagy az engedélyezi a megbízott képviselője számára (amennyiben a megbízott erre igényt tart).
Egyéb adminisztratív teendők az importált/exportált termékekkel kapcsolatosan
Az európai piacon szabadon, adminisztratív kötöttségek nélkül mozoghatnak az áruk, mióta Magyarország is teljes jogú tagja lett az Európai Uniónak (2004.05.01). Ebből következik az is, hogy a korábban a vámokmányokból gyűjtött statisztikai adatokat a határok eltörlésével már nem tudja a KSH begyűjteni. Mivel az adatok gyűjtése továbbra is szükséges, ezért bevezették az INTRASTAT-ot. Ez azt jelenti, hogy a gyártók illetve a forgalmazók vannak kötelezve az adatszolgáltatásra.
Mikor kell Önnek INTRASTAT-ot készítenie?
- Ha a 12 havi beszállítás forgalma az Európai Unióból meghaladja a 100 millió forintot,
- Ha a 12 havi kiszállítási forgalma az Európai Unióba meghaladja a 100 millió forintot, vagy
- ha a ki és a beszállítási forgalma az EU-ba illetve az EU-ból együttesen meghaladja a 100 millió forintot 12 hónap alatt.
Az adatszolgáltatást havonta kell a Központi Statisztikai Hivatal részére megtenni (tárgyhót követő hónap 15-ig) az adott hónap minden ügyletét szerepeltetve benne.
Ha a vámügyintézéssel, vagy az INTRASTAT elkészítésével, beküldésével kapcsolatban kérdése lenne, forduljon bizalommal Lakatos Mátéhoz az info@ferrara2006.com e-mail címen, vagy a 06-23/804-708-as telefonszámon.
És kérem, ne feledje, ha megbízható, tapasztalt szakértő segítségét szeretné igénybe venni, ne habozzon a Ferrara Kft.-t hívni, hiszen számunkra az Ön szállítmányának problémamentes, gyors eljuttatása a célunk, hogy Ön mielőbb profitálhasson az ügyletből!
Vámügyintéző és szállítmányozó egyszerre!
A fuvarozás és a vámügyintézés két szorosan összefüggő terület. Az Európai Unión kívülről érkező áruk szállítmányozása során elkerülhetetlen egy vámügyintéző bevonása, aki az áruforgalmi tevékenységgel kapcsolatosan felmerülő, a TARIC által meghatározott és a vámügyintézéséhez kapcsolódó intézkedéseket hajtja végre.
Azaz,
- kezeli az elektronikus nyilvántartásokat,
- a dokumentációkat,
- kapcsolatot tart a NAV vámhatósági szerveivel,
- közreműködik az eljárásokban és a vizsgálatokban, valamint az ellenőrzések lebonyolításánál is jelen van, hogy a megbízó érdekeit képviselje
A vámügyintéző feladata, hogy a szállítmányára vonatkozó vámtarifa és egyéb közösségi intézkedéseket végrehajtsa. Kiszámítsa a vám értékét, gondoskodjon róla, hogy a büntetőjogi és szabálysértési jogi rendelkezéseknek a szállítmánya megfeleljen.
Ugyancsak a vámügyintézőjére számíthat abban az esetben is, ha a hatóságok valamilyen kifogással élnek. Ő az, aki segít Önnek, hogy a jogorvoslati eszközöket érvényesíteni tudja.
Összegezve a vámügyintéző az, aki segít Önnek abban, hogy a különböző árui gond nélkül ki- illetve beléphessenek az ország, és az EU területére.
A Ferrara 2006 Kft. új irodájának kiválasztása során kulcstényező volt, hogy közel legyen a vámhivatal kirendeltsége, hiszen a tapasztalataink azt mutatják, hogy a személyes ismeretség és az azonnali intézkedés jelentősen meggyorsítja a vámügyintézést.
Szállítmányaival kapcsolatban tehát teljeskörű vámügyintézéssel állunk a szolgálatára, hogy gond nélkül a lehető leggyorsabban érjen a célba a fuvarja.
Kérdése van a vámügyintézéssel kapcsolatban, vagy szeretne árajánlatot kérni a következő szállítmányára? Töltse ki az ajánlatkérő űrlapot lentebb!
Közvetett vámjogi képviselő – mi is az?
Ez egy szolgáltatás, amit akkor választhat, ha az Európai Unión kívülről hozat be árut az országba. Ekkor az érkező rakományt természetesen vámkezelni kell, és megfizetni a szükséges járulékokat.
A vámjogi képviselő ebben segít.2 képviseleti mód létezik:
- a közvetlen, amikor a képviselő egy másik személy (azaz az Ön) nevében és érdekében jár el, és
- a közvetett, amikor a képviselő a saját nevében, de egy másik személy, azaz az Ön érdekében jár el.
A közvetett vámjogi képviselet egyik legnagyobb előnye, hogy nem Önnél keletkezik az importáfa fizetési kötelezettség (persze a vámterhet ilyenkor is Önnek kell megfizetnie), hiszen ekkor a vámjogi képviselő fogja az áfát bevallani és levonni. Természetesen a vámeljárásról szóló számlát a cég elszámolhatja költségnek.
Ezzel szemben a közvetlen vámeljárás során az importáfa fizetési kötelezettség Önnél keletkezik. Így egyszerre kell a vámot és az importáfát megfizetnie, ami okozhat likviditási nehézséget a cégnek. Éppen ezért alakult ki az a helytelen gyakorlat, hogy az Unió területére beérkező árukat az EU más tagállamaiban vámkezeltetik a helyi (kedvezőbb) ÁFA-törvényeknek megfelelően, majd így kerülnek be az EU szabadforgalomba a termékek az importáfa megfizetése nélkül.
Ha nem Európai Uniós országból szeretne importálni termékeket, forduljon hozzánk és segítünk a közvetett vámjogi képviselet szolgáltatásunkkal Önnek is!
Ajánlatkérés