Bérraktározás

Bizonyára egyetértenek velem abban, hogy a raktározás nem olcsó dolog. A raktározás költsége a logisztikai kiadások jelentős hányadát teszi ki.

A raktározás a modern üzleti világ egyik nélkülözhetetlen eleme, amely jelentős hatással van a vállalatok működésére és pénzügyi teljesítményére, eredményeire. A megfelelő stratégia kialakítása, valamint végrehajtása növeli a költséghatékonyságot és a vevői elégedettséget is, így hozzájárulva a vállalat hosszú távú sikeréhez. Nem csoda tehát, hogy egyre népszerűbb a bérraktározás szolgáltatás igénybevétele, ugyanis sok esetben ez a legjobb és legolcsóbb megoldás.

Az export-import forgalmat bonyolító cégek számára kiemelt fontosságú a vevői érdekek szem előtt tartása, a megrendelések zökkenőmentes kielégítéséhez pedig elengedhetetlen szükséglet minimális készletek tárolása.

A gyártó cégek a termelési folyamatok zavartalan biztosítása érdekében vagy, hogy átmeneti nyersanyag hiány esetén is termelni tudjanak, elegendő raktárkészlettel kell rendelkezzenek.

És itt jön a képbe a bérraktározás. Ez egy olyan megállapodás, amelyben egy harmadik fél logisztikai (3PL) vállalat – mint amilyen mi is vagyunk – raktározási szolgáltatásokat nyújt egy ügyfélnek egy meghatározott időszakra, jellemzően hónapoktól évekig terjedő időtartamra.

A bérraktározás sok előnnyel járhat a vállalatok számára, amelyek együttesen jelentős versenyelőnyt biztosíthatnak. Akár teljes mértékben le tudjuk venni az ügyfeleink válláról a raktározási feladatokat, vagy, ha csak szezonálisan van szükség a segítségre, akkor ilyen esetben is van jó megoldásunk.

A 3PL vállalat birtokolja vagy bérli a raktárlétesítményt, és a terület egy részét az ügyfelének tartja fent, annak üzemelteti.

A bérraktározás sajátosságai

A bérraktározás költségei szorosan összefüggenek a vállalatok működésével és versenyképességével. A megfelelő készletgazdálkodás miatt gyorsabbá válik a kiszolgálás és csökkenthető a tárolásra fordítandó fix díj. Az optimális raktárkészlet meghatározása azonban komoly kihívást jelent, hiszen egyensúlyt kell teremteni a rendelkezésre állás és a hatékonyság között.

Az export-import cégek igényei ebben az esetben speciálisabbak, mivel gyakran alkalmazkodnak a nemzetközi piacok gyorsan változó követelményeihez. Számukra különösen fontos a rugalmasság és a gyors reagálás képessége. A vevői érdekek figyelembevétele elsődleges szempont, ami magába foglalja a pontos szállítást, a termékek minőségének megőrzését és a gyors problémamegoldást.

Bár napjainkban a logisztikában a raktárkészletek csökkentése és minimum szinten tartása a fő szempont, a gyártó és forgalmazó cégeknek a zavartalan működésükhöz elegendő raktárkészlettel kell rendelkezniük. Amennyiben raktározásra van szüksége, nem kell tovább keresnie: logisztikai szolgáltatásaink között megtalálható a bérraktározás tevékenység is.

A minimális szinten tartás azonban nem jelenti azt, hogy a raktárban alig legyen áru. Inkább arról van szó, hogy megtaláljuk azt az optimális szintet, amely biztosítja az ellátást, de nem köt le túl sok tőkét a felesleges készletekben.

A gyártó és forgalmazó cégek raktárkészleteinek optimalizálása érdekében különböző készletezési modellek állnak rendelkezésre. Ezek közül a legismertebbek a just-in-time (JIT) és a lean raktározás. A JIT rendszer lényege, hogy a termékek és alapanyagok pontosan akkor érkezzenek meg, amikor szükség van rájuk a termelésben vagy az értékesítésben.

 A lean raktározás pedig a felesleges folyamatok és készletek kiküszöbölésére összpontosít, növelve ezáltal a hatékonyságot és csökkentve a költségeket.

Ügyfeleink részére több ezer négyzetméteren áll rendelkezésre polcos raktár, hűtést nem igénylő áruk számára, igény szerint hűtést igénylő árukat is tudunk tárolni.  Amennyiben szükséges címkézést és komissiózást is vállalunk.

A hatékonyságnövelő módszerek alkalmazása folyamatos törekvésünk. Ezek közé tartozik a modern raktármenedzsment szoftverek használata, az automatizált raktári rendszerek bevezetése, valamint a folyamatok elemzése és optimalizálása. Vállalatirányítási rendszerünkhöz kapcsoltunk egy felhő alapú külső felületet, Costumer Portált mely használatával minden Ügyfél nyomon követheti szállításait, árumozgásait, számláit és minden ehhez kapcsolódó dokumentumot, az adatokat letöltheti excel formátumban és kiexportálhatja statisztikák készítésére vagy egyéb célokra. Célunk, hogy ügyfeleink számára a lehető leggyorsabb és legpontosabb szolgáltatást kínáljuk, minimalizálva a hibák és késések bekövetkezését.

Kérje egyedi, személyre szabott ajánlatunkat bérraktározásra!

A raktározás területén szerzett tapasztalataink és a folyamatos fejlesztésekre való törekvésünk garantálja, hogy ügyfeleink mindig a legmagasabb színvonalú szolgáltatásban részesüljenek. Rugalmas megoldásainkkal és személyre szabott ajánlatainkkal célunk, hogy minden ügyfél megtalálja a számára legmegfelelőbb raktározási megoldást, legyen szó akár rövid távú, akár hosszú távú együttműködésről.

 

Ajánlatkérés






    Adatvédelmi szabályzat és Ügyféladatok kezelése - Ajánlatadás tájékoztatók elfogadása*