Amikor minden változik…
Az ünnepek előtt egy igazán izgalmas kihívást kaptunk. Egyik kedves Ügyfelünk azzal kereste meg irodánkat, hogy lőszert szeretnének importálni amerikai partnerüktől, a Nashville-hez közel fekvő Murfreesboro-ból.
A feladó, azaz a lőszerek exportőre kért a vásárlótól segítséget a szállításban. Felvettük a kapcsolatot az amerikai partnercégünkkel és megadtuk nekik a szállítással kapcsolatos információkat.
Mivel a lőszer a veszélyes áruk körébe tartozik, fontos volt tisztázni a rakomány úgynevezett veszélyes áruosztályba (DGR) való besorolását.
Ez a besorolás jelentősen befolyásolja, hogy milyen a megfelelő csomagolás. Illetve ez határozza meg, hogy az adott áru szállítható e utasszállító gépen vagy csak kifejezetten áruszállító gépre rakodható?
Természetesen ezzel még nem értek véget az adminisztrációs terhek. Ennél az árucikknél kiemelten fontos, hogy az Feladó megfelelően állítsa ki az Export Engedélyt. Ezért velük is felvettük a kapcsolatot és megadtuk a részükre a helyi ügynökünk elérhetőségeit, hogy tisztázni tudják a feladás részleteit, valamint a megfelelő csomagolás előkészítését.
Miután minden részletet tisztáztunk, elkészítettük az ajánlatot és a szállítási ütemezést a teljes útra, amit a megrendelő el is fogadott.
ITT JÖTT A GIGSZER..
Az első hátráltató tényező az volt, hogy a Feladó jelezte, hogy még nincs készen az Export Engedély.. így tolódik az indulási időpont. Amikor erről tájékoztattuk az ügynökünket, ő jelezte felénk, hogy többféle ilyen engedély létezik az USA-ban, ezért a szállítás szempontjából kiemelkedően fontos, hogy a megfelelőt váltsák ki.
Ekkor ő egyeztetett a Feladóval is, hogy további késedelem ne legyen az engedély miatt…
Ezután vártunk türelemmel az engedélyre, időközben az ajánlatunkat is frissíteni kellet az érvényesség lejárata miatt.
A meglepetés akkor ért minket, mikor a Feladó jelezte, hogy készen van az engedéllyel, de azon nem a mi ügynökünk szerepelt, mint szállító, hanem egy teljesen ismeretlen szállítmányozó cég.
Ez azért is volt érdekes, mert a Feladó egyértelműen jelezte az ügyfelünknek, hogy nincs ügynökük, ezért is kapcsoltuk őt össze a sajátunkkal.
A Feladó ragaszkodott ehhez az új céghez és arra hivatkoztak, hogy az engedély módosítása hosszú időt vesz igénybe. Ezért mihamarabb felvettük a kapcsolatot a megadott céggel és igyekeztünk tisztázni a kialakult helyzetet, hogy az Ügyfelünk érdekei ne sérüljenek és időben megkapja a szállítmányt.
Az elhúzódó engedélyeztetést követően a következő jelentős probléma az ár volt.. Az új cég közel dupla áron vállalta a szállítást a saját ügynökünk által megadott díjjal szemben. Természetesen ezt sérelmezte a Megbízónk, de a jelentős csúszás miatt kénytelen volt elfogadni.
Időközben mi is megkaptuk Ügyfelünktől az eredeti, lőszerre vonatkozó Import Engedélyét, mellyel a behozatali vámügyintézés gördülékenyen folytatható le.
Az összes engedély birtokában már útjára tudott indulni a szállítmány, ami a vártál egyel későbbi járattal tudott Budapestre megérkezni december 23-án. Sajnos az ünnepi véghajrában erőfeszítéseink ellenére sem sikerült kiszolgálni az árut, így a megbízónk csak december 28-án jutott az áruhoz hozzá.
AZ ESET TANULSÁGA,
hogy a tengerentúli, és a különleges engedélyekhez kötött áruk importálása során: kiemelten fontos a Feladó, a Szállítmányozók és Megbízó közötti nyílt kommunikáció. Ezt a helyzetet nagyban megkönnyíthette volna, ha a Feladó elfogadta volna a segítségünket. Az általunk már ismert, bejáratott kapcsolatokkal rendelkező ügynök segítségével szerezte volna be az engedélyeket és indította volna útjára a rakományt… vagy, ha bennünket is időben tájékoztat arról, hogy ő másik céggel kívánja a szállítást megoldani.
Ha Önnek is van olyan rakománya, amelyet valamilyen kockázatos kategóriába sorolnak, és szüksége van légi szállítmányozásra, esetleg segítségre abban, hogy milyen engedélyek és szabályozások vonatkoznak a szállítmányozásra, forduljon hozzánk bizalommal!
Segítségünket kérje az info@ferrara2006.hu e-mail címen vagy a +36 23 804 708-as számon!
Legutóbbi hozzászólások